الگوریتمستان - بازی فکری
نوشتهها با موضوع بازی فکری
الگوریتمستان
برچسبها
سیپلاسپلاس
آمادگی مسابقه برنامهنویسی
الگوریتم
برنامهنویسی
مسئله الگوریتمی
ریاضیات
منبع آموزشی
پایتون
یادگیری ماشین
هوش مصنوعی
الگوریتم تقسیم و غلبه
الگوریتم بازگشتی
طراحی الگوریتم
الگوریتم برنامهنویسی پویا
مقاله آموزشی
محاسبات ریاضی
نکته برنامهنویسی
کتاب مسابقات برنامهنویسی
پیمایش گراف
الگوریتم مرتبسازی
ساختمان داده
الگوریتم حریصانه
الگوریتم گراف
کتاب یادگیری ماشین
الگوریتم مسیریابی
ماتریس
ویدئوی آموزشی
جستجوی اول سطح
بازی فکری
الگوریتم کوتاهترین مسیر
درخت دودویی
الگوریتم دایکسترا
امنیت اطلاعات
مسئله کولهپشتی
صف
الگوریتم فلوید-وارشال
جستجوی اول عمق
معرفی وبسایت
الگوریتم عقبگرد
بازی Lights Out
مسئله الگوریتمی
ریاضیات
بازی فکری
فرض کنید صفحه ۵ در ۵ از کلید شاسیهای چراغدار داریم و این کلیدها به نحوی به هم متصل هستند که وقتی کلیدی را فشار میدهیم، نه تنها وضعیت چراغ همان کلید که وضعیت چراغ چهار کلید بالا، پایین، راست و چپ هم (در صورت وجود) عوض میشوند؛ یعنی اگر چراغ روشن باشد، خاموش میشود و بالعکس ...
بازی مینروب
برنامهنویسی
بازی فکری
تعطیلات عید به این فکر افتادم که اگر حس درس و کار نداشتم، اوقات بیکاری را با کدنویسی متفرقه بگذرانم تا هم وقتم تلف نشود و هم چیزهای جدید یاد بگیرم. اولین ایده هم نوشتن بازیهای فکری بود. چند بازی فکری مشهور و غیرمشهور را لیست کردم و بالاخره برای گام اول مینروب (Minesweeper) را انتخاب کردم ...
مسئله کاشیکاری
مسئله الگوریتمی
الگوریتم تقسیم و غلبه
الگوریتم بازگشتی
یکی از مسائل جالب طراحی الگوریتم مسئله کاشیکاری یا فرش کردن زمین با موزاییک است. فرض کنید قطعه زمین مربعی شکل با ابعادی از توان عدد دو داریم. هدف فرش کردن این قطعه زمین با استفاده از موزاییکهایی با شکل L است به قسمی که یکی از خانههای زمین شطرنجی شده فوق پوشیده نشود ...
برج هانوی
سیپلاسپلاس
مسئله الگوریتمی
پایتون
علاقهمندان به مباحث مختلف طراحی الگوریتم و همینطور شرکتکنندگان مسابقات برنامهنویسی به خوبی میدانند که یکی از مهمترین پارامترهای طراحی موفقیتآمیز یک الگوریتم، شیوه صحیح فکر کردن روی حل مسئله است. حل انواع سوالات الگوریتمی به ما کمک میکند ذهن خودمان را برای حل مسائل پیچیدهتر آماده کنیم ...